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Dalhousie Journal of Legal Studies

Authors

Allison Reyes

Abstract

The freedom of expression which public school teachers exercise both inside and outside the classroom is confined within certain boundaries. This article explores issues, interests, and concerns which are relevant in defining these boundaries as reflected in the activities and comments of School Boards, the Community, parents, students, and teachers. The socialization of children is an important function of the education system, and is a function which is achieved through various "messages" communicated through curriculums. To maintain the effectiveness of "messages" inherent in the curriculum, the expression of public school teachers must be subject to some control. Ultimately, however, what also needs to be addressed is the legitimacy of current messages in relation to the goals of education and the composition of Canadian society. *** La liberté d'expression qu'exercent les enseignantes et les enseignants des écoles publiques à l'intérieur et à l'extérieur de la salle de classe se confine dans certaines limites. Cet article examine des questions et des intérêts ayant rapport à la définition de ces limites en considérant les activités et les commentaires des commissions scolaires, de la communauté, des parents, des étudiants et des étudiantes, et des enseignants et des enseignantes. La socialisation des enfants est une fonction importante du système d'enseignement. Plusieurs «messages» communiques par des programmes scolaires remplissent cette fonction. Pour assurer que les «messages» dans les programmes scolaires soient bien communiqués, il faut surveiller l'expression des enseignantes et des enseignants dans les écoles publiques. Cependant, en fin de compte, il faut adresser aussi la légitimité des messages actuels par rapport aux buts du système d'enseignement et par rapport à la composition de la société canadienne.

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