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Dalhousie Law Journal

Keywords

fur farming, mink farming in Nova Scotia, mink farms, Fur Industry Act, Animal Protection Act

Abstract

Nova Scotia produces more mink pelts than any other province, but its fur farming industry imposes costs disproportionate to its benefits. These costs include the substantial financial aid given to mink farms, the toxic algae blooms in some lakes, the frequent spread of viruses from mink to humans and wildlife, the regular and wasteful mass culls of diseased mink, and the animal suffering caused by captivity, neglect, and abuse. Federal and provincial legislation does not and cannot provide meaningful protection to mink because of innate species characteristics and the cruelties inherent in the fur industry. Due to the association between mink farming and the spread of COVID-19, British Columbia plans to prohibit the practice; Nova Scotia should do the same.

La Nouvelle-Écosse produit plus de fourrures de vison que toute autre province, mais son industrie de la fourrure impose des coûts disproportionnés par rapport à ses avantages. Ces coûts comprennent l’aide financière substantielle accordée aux fermes de visons, la prolifération d’algues toxiques dans certains lacs, la propagation fréquente de virus du vison aux humains et aux animaux sauvages, l’abattage massif régulier et inutile des visons malades et la souffrance animale causée par la mise en captivité, la négligence et les mauvais traitements. Les lois fédérales et provinciales n’offrent pas et ne peuvent pas offrir une protection significative au vison en raison des caractéristiques innées de l’espèce et des cruautés inhérentes à l’industrie de la fourrure. En raison de l’association entre l’élevage de visons et la propagation de la COVID-19, la Colombie-Britannique prévoit d’interdire cette pratique. La Nouvelle-Écosse devrait faire de même.

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