Keywords
asynchronous learning, modules, modular
Abstract
The targeted and strategic use of asynchronous learning materials can free up important space for classroom teaching, and can unlock the spirit of experimentation, innovation, and engagement that animates in-person learning. This article sets out five principles that should guide future efforts to integrate asynchronous modules into legal education. Modules should be designed to supplement, not substitute, the live classroom; they should deliver content but also stimulate reflection, critique, and contextualization; they should be varied with respect to their subject matter, theoretical underpinnings, and pedagogical approach; professors should be able to easily customize their selections; and they should encourage collaboration and community building. A platform designed with these principles in mind has the potential to facilitate a much-needed revitalized experience of the live law classroom.
L’utilisation ciblée et stratégique de matériel d’apprentissage asynchrone peut libérer un espace important pour l’enseignement en classe, et peut libérer l’esprit d’expérimentation, d’innovation et d’engagement qui anime l’apprentissage en personne. Le présent article énonce cinq principes qui devraient guider les efforts futurs visant à intégrer des modules asynchrones dans l’enseignement du droit. Les modules doivent être conçus pour compléter, et non remplacer, la salle de classe en direct; ils doivent fournir du contenu mais aussi stimuler la réflexion, la critique et la mise en contexte; ils doivent être variés en ce qui concerne leur sujet, leurs fondements théoriques et leur approche pédagogique; les professeurs doivent pouvoir facilement personnaliser leurs sélections; et ils doivent encourager la collaboration et la création de communautés. Une plateforme conçue avec ces principes à l’esprit a le potentiel de faciliter une expérience revitalisée bien nécessaire de la classe de droit en direct.
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Recommended Citation
David Sandomierski and Stephanie Ben-Ishai, "Modular Legal Learning: Revitalizing the Law Classroom" (2022) 45:2 Dal LJ 591.