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Dalhousie Law Journal

Keywords

Law School, rule of law, legal rationality, legal pluralism, critique, context, diversity

Abstract

Law schools should aspire to cultivate versatility. To accomplish this goal, the salient features of the law school should reflect three foundational intellectual pillars: a commitment to the rule of law and legal rationality, an emphasis on multiple legal process, and an appreciation for legal pluralism. Complementing these symbolically “vertical” pillars on which the law school’s activity rests are three transversal virtues that operate “horizontally” to brace the foundations. These include a commitment to critique, context, and diversity. Ultimately, legal educators should concern themselves with how they can best prepare their students for a wide range of contributions to society through law.

Les facultés de droit devraient aspirer à cultiver la polyvalence. Pour atteindre cet objectif, les caractéristiques saillantes d’une faculté de droit devraient refléter trois piliers intellectuels fondamentaux : un engagement envers la règle de droit et la rationalité juridique, un accent sur le processus juridique multiple et une appréciation du pluralisme juridique. En complément de ces piliers symboliquement « verticaux » sur lesquels repose l’activité de la faculté de droit, trois vertus transversales opèrent « horizontalement » pour consolider les fondations. Il s’agit de l’engagement envers la critique, le contexte et la diversité. En fin de compte, les éducateurs juridiques devraient se préoccuper de la manière dont ils peuvent préparer au mieux leurs étudiants à un large éventail de contributions à la société par le biais du droit.

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