Keywords
law school admissions, applicants at the margin, index score, GPA, LSAT, discretionary applicants
Abstract
When the COVID-19 pandemic moved law classes online, the University of Saskatchewan College of Law admitted an additional twelve students. These students had the lowest index scores in their class. This paper reviews their first year academic performance, compares it to other students admitted in the same year, and concludes that at least at the margin, applicants’ index score is not an accurate predictor of academic success. The author recommends that admissions committees use additional criteria, at least for applicants at the margin.
Lorsque la pandémie de COVID-19 a entraîné la mise en ligne des cours de droit, la faculté de droit de l’université de Saskatchewan a admis douze étudiants supplémentaires. Ces étudiants avaient les notes d’index les plus basses de leur classe. Dans cet article, nous examinons leurs performances académiques en première année, les comparons à celles d’autres étudiants admis la même année et concluons qu’au moins à la marge, le score d’index des candidats n’est pas un prédicteur précis de la réussite académique. L’auteur recommande aux comités d’admission d’utiliser des critères supplémentaires, au moins pour les candidats marginaux.
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Recommended Citation
Doug Surtees, "The Final Twelve" (2024) 47:2 Dal LJ.